|
Post by Nienke on Jan 21, 2015 18:38:33 GMT
Braveheart Maicy - omistajana OliviaMaisan hoitovihko, tänne kirjataan myös ponin tuntimerkinnät (jos on), ja kisailmoittautumiset.
|
|
Elsi
New Member
|
Post by Elsi on Jan 24, 2015 17:54:00 GMT
Huono päivä Saavuin tallille puolen päivän aikoihin. Päivä ei tosiaankaan alkanut edes hyvin, sillä autoni jarruhihna oli mennyt poikki, joten kyyti tallille piti metsästää monien mutkien takaa. Sain kuitenkin ystävältäni kyydin, joten ajattelin päivästä tulevan vielä jotain. Hiukan meni tuo luulo sitten päivän mittaan ohi... epäonnistuminen seurasi toista.
Tallissa oli täysi tohina päällä. Saavuin Maisan karsinalle ja huomasin tamman olleen kolistelleen karsinan ovea, sillä se oli niin naarmuilla kun olla ja voi. Toiseksi yksi tallilainen matkalla Maisan karsinalle sanoi, että poni on oppinut hyvin raivostuttavan tavan, nimittäin hampailla kalterien kalisuttamisen. Hieno homma...
Tamman harjaamisessa kesti ikuisuus, ja kun olin hakemassa sen varusteita, en ollut syystä tai toisesta laittanut oven salpaa kunnolla kiinni ja arvatkaapa kuka oli tallikäytävällä humputtelemassa... Nienke oli sopivasti tallin ovella vilkuilemassa ilmoitustaulua ja saikin napattua tamman kiinni.
Ja niin taas jatkettiin varustamista. Poni on lihonut.... satulavyö ei meinannut sitten millään mennä kiinni (tai poni on alkanut pullistelemaan oikein urakalla). Kuolaimiakaan neiti ei meinannut millään haluta suuhun, vaan koitti koko ajan sylkeä ne pois. Tällaisina päivinä pitäisi huokaista syvään ja yrittää ajatella positiivisesti, mutta viimeaikoina on ollut opiskeluiden kanssa niin paljon stressiä, että positiivisuus tänään oli suoranainen mahdottomuus.
---------
Niin, ei olisi pitänyt hypätä tällaisena päivänä ollenkaan Maisan selkään, sillä oma mielialani heijastui heti hevoseen. Hieno homma kympin suoritus!! Not. Tämän päivän koulukiemurat eivät menneet ollenkaan hyvin. Maisa oli hyvin tahmea tunnin alussa. Kun se alkoi olla "paremmassa vireessä", tuli siitä liiankin reipas ja kirsikkana kakun päälle.. myös kovasuinen. Eivät meinanneet mennä pidätteet sitten millään läpi. Poni vaan puksutteli allani ja tuntui että olen kapteeni syöksylaskua tekevässä lentokoneessa, eli en saanut poniin oikeastaan minkäänlaista tuntumaa.
Lopputunnista tein jotain niin helppoa, että jäi molemmille hiukan parempi mieli tunnista. Mulla tosin mieli oli ärsyyntynyt vielä illalla kotiin päästyäni.
Sängyn pohjalla oli oikein paha mieli, kuinka kiukuttelin ponille tai edes lähdin sen selkään tällaisella mielialalla. Ehkä huomenna menee treeni jo paremmin!
// hieno, joskin aika lyhyt tarina. Huonot päivät hevosen selässä on kyllä aika kamalia... Saat tästä tarinasta 5v€. (:
|
|
Elsi
New Member
|
Post by Elsi on Jan 25, 2015 8:15:21 GMT
Mielenkiinnosta kysyn, kuinka pitkiä merkintöjä vaadit? Minulla on aina ollut pitkien tarinoiden kirjoittaminen hyvin nihkeää ja mikäli sellaisia on pakolla joutunut kirjoittamaan, menee kyllä motivaatio lähes saman tien. Siksi olen yleensä innokkaampi kirjoittelemaan hiukan lyhyempiä, ytimekkäämpiä tarinoita. Ei tarvitse mitään kilometrimerkintöjä raapustaa, mutta yleensä sellaiset noin kolme-neljä kappalejakoa sisältävät ovat jo aika hyvän pituisia. Eipä nuo sinunkaan tarinat liian lyhyitä ole, lähinnä huomautin tästä ihan vain ilmoitusasiana.
|
|